30 Eylül 2011 Cuma

'İş Kıyafeti'

Bayan Takım Elbise
İş Kıyafeti konseptine o kadar karşıyım ki.... ne kadar saçma birşey insanın gardrobunu ve dolayısı ile bütçesini böyle parçalara ayırması!!!Bakınız bunun sebebi birlikte iş yaptığımız insanlara kendimizi, yaptığımız işi daha ciddiye alıyor gibi göstermek midir? Ya da çalıştığımız firmada insanların birbirlerine kıyafetleri ile doğru orantılı bir ciddiyette yaklaşacagını mı varsayıyoruz...Ama bu böyle değiiil... Maalesef, daha karşımdaki insan bana telefonda ALO dediği an 3 aşağı 5 yukarı anlıyorum ben o takım elbisenin altında nasıl biri olduğunu ya da beni takım elbiseler içinde de görseler anlıyorlar benim nasıl o takım elbise içinde ne kadar eğreti durduğumu J Ben demiyorum ki insanlarla temas halinde işler yapanlar karşılarındaki insanlara gösterdikleri saygıyı kıyafetleri ile göstermesin... Göstersin... ama bu sonuca varabilmemiz için tek yol takım elbise değil...Hayır böyle olunca aldığım bir kot pantolon bile bir türlü eskiyemiyor... Ayakkabıların topukları bile yıpranmıyor J Ya iş dışındaki kıyafetlerini de iş günündekiler gibi sıkıcı hale getiricen, ya da çantanı montunu bile çifter çifter bütçeleyecen J J

Okula giderken de aynı şeyi düşünürdüm... o zamanda herkes denk görünsün, ekonomik farklılıklar çok belli olmasın, okul kültürü vs gibi türlü açıklamalar vardı üniforma için... Ama o zamanda asssla her ikisine de yaramadığını düşündüm.... Okul kültürü ise söz konusu yaratılmak istenen, öyle bir alt yapı yapacaksın ki gençlere, farkın fark edilecek... haaa, ekonomik farklılıklar mı? Ya hu hele ki ergenler, karşısındakinin göz bebeğinden anlarlar kim kimdir, ne nediri... Bakınız boşu boşuna söylemiyorum Üniversite Cennetti diye... Lise ve İş hayatı arasında resmen kurtarılmış bölge J Sabah zorla erkenden kalkmana, üniforma/ iş kıyafeti giymene gerek yok... Ustunde hesap vermen gereken bir öğretmen veya patron yok... Tamam üniversitede arıza hocalar var ama...Hey gidi günler heeeyyy....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder